close

 

 

 

 

終於拿到泰勒絲的新專輯了!!!

有一首歌很touch我

 

這首歌是以母親的口吻對他的小孩訴說

Oh darling don't you ever grow up, don't you ever grow up
Just stay this little
Oh darling don't you ever grow up, don't you ever grow up
It could stay this simple
No one's ever burned
Nothing's ever left you scarred
Even though you want to, just try to never grow up....

 

我也常想到這個

父母從小看我們長大

剛出生可愛的嬰兒

逐漸變成小朋友

會哭會鬧

逐漸變成青少年

會發脾氣會報怨

但父母永遠都愛我們

不管是以什麼方式

或是說了一些令我們不開心的話

 

但小孩終究會離家

父母會自己在空蕩蕩的家中

接受和以前截然不同的生活

少了小孩的陪伴和歡鬧

再記憶中回想從前的點滴

不管是愉快或不愉快的

 

而準備翱翔的我們才發覺

So here I am in my new apartment
In a big city, they just dropped me off
It's so much colder than I thought it would be
So I tuck myself in and turn my nightlight on....(晚上沒人會再來幫我蓋被子,哄我睡覺)

Wish I'd never grown up
I wish I'd never grown up
Oh I don't wanna grow up
Wish I'd never grown up
Could still be little
Oh I don't wanna grow up
It could still be simple

(這段歌詞最touch我)

當你對父母感到生氣時

想想這些吧

我所能做的

就是在這1年多的時間

盡量陪伴著他們...(打完眼眶泛淚了....)

arrow
arrow
    全站熱搜

    albert800324 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()